Інклюзивний дитячий садок у Краматорську
Інклюзивний дитячий садок у Краматорську
Інклюзивний дитячий садок у Краматорську поповнився новим обладнанням для дітей з інвалідністю та особливими освітніми потребами
У Краматорську триває реалізація проєкту «Інклюзивні послуги для всіх: посилення доступу до освіти та інших послуг для дітей з інвалідністю на сході України».
Цей проєкт впроваджує Міжнародна гуманітарна організація Save the Children за фінансуванням шведської благодійної організації RadioAid у партнерстві з ГО «Донецька обласна організація Союз осіб з інвалідністю України».
Завдяки проєкту, ясла-садок комбінованого типу № 84 – «Дельфінчик» отримав чимало нових розвиваючих іграшок, ігор, спортивне, музичне обладнання та музичні інструменти, які наразі вже використовуються педагогами цього закладу під час занять з дітьми, які мають особливі освітні потреби.
Так, наприклад, використання яскравих, м’яких спортивних модулів «Смуга перешкод» та спортивно-ігрового комплексу «Замочок» на заняттях з фізкультури розширює діапазон рухових можливостей дитини, дає змогу проявити ініціативу і самостійність та створює сприятливі умови для реалізації фізичних здібностей.
Таке обладнання можна використовувати і на заняттях з фізкультури, і на спортивних святах, і в індивідуальній роботі, і на прогулянках для всіх вихованців дитсадка. Воно додає різноманіття у виконання фізичних вправ, і поєднуючи фізкультуру з грою, значно підвищує бажання дітей займатися фізкультурою, сприяє прояву позитивних емоцій.
Дуже важливими для дітей з ООП є заняття музикою. Вони привчають їх до дисципліни й терпіння, знімають нервову напругу. Музика розвиває майстерність запам’ятовування, покращує дрібну моторику рук та очей. Завдяки музиці діти з ООП вчаться розпізнавати абстрактні образи. Але у цих дітей часто відсутній інтерес до музики, тому вони потребують активізації рухової діяльності засобом сучасного музичного супроводу. Заняття, під час яких використовуються портативні музичні колонки, теж нещодавно отримані дитячим закладом в межах проєкту, направлені на розвиток комунікативних навичок, формують витримку і самоконтроль, фізичні якості, естетичний смак дитини.
Відтепер це музичне обладнання буде використовуватись не тільки на музичних, а й на фізкультурних та групових заняттях, прогулянках під час рухливих ігор, спостережень, перед денним сном для успішної релаксації, під час розваг та в індивідуальній роботі з вихованцями. А застосування у навчальному процесі таких музичних інструментів, як ксилофони, бубни, металеві дзвіночки та трикутники привчає дитину до дисципліни й терпіння, знімає нервову напругу, розвиває пам’ять, дрібну моторику.
Сама ж гра на музичних інструментах не тільки справляє на дітей позитивне враження, а й забезпечує корекцію психофізичних порушень, якщо вони притаманні комусь з них.
Також для дітей, які потребують спеціальних методів та засобів навчання, дуже корисними є ігри з елементами сенсорної інтеграції, які допомагають розвинути, посилити та збалансувати обробку сенсорних стимулів нервовою системою дитини, активізують її мову, сприяють покращенню пам’яті, мислення, читання, математичних здібностей, письма рукою. В нагоді якраз і стали такі відмінні сенсорні матеріали, як «Райдужні камінці” від Edx Education. Використовуючи цю гру, дитина буде заспокоюватися та концентруватися на уяві. Не менш корисними для дітей з ООП виявились навчальний ігровий набір «Розумний фермер» та набір з сортування фруктів та овочів. Вони допоможуть цим дітям краще рахувати, краще сприймати та аналізувати сенсорну інформацію, що забезпечуватиме більш ефективне ознайомлення їх з довкіллям. Завдяки вправам на балансирі «Змійка», який придбано для дитсадка також в межах проєкту, підвищиться ефективність від корекційних занять дітей з логопедом, психологом, дефектологом, що в перспективі надасть можливість покращити їх успіхи в навчанні та поведінці.
Прес-служба ГО ДОО ВО СОІУ
