У Миколаєві впроваджують інклюзивну освіту
У Миколаєві впроваджують інклюзивну освіту
У Миколаєві 672 дитини з особливими потребами виховується і навчається в звичайних навчальних закладах. Цю цифру озвучила начальник міського управління освіти Ганна Деркач в ході круглого столу на тему «Взаємодія державних структур, батьків і громадськості щодо вирішення питань інклюзивної освіти в місті».
У залі науково-методичної бібліотеки 6 травня зібралися люди, небайдужі до проблем дітей-інвалідів: фахівці управління освіти, управління охорони здоров’я, департаменту праці та соціального захисту населення, психолого-медико-педагогічної консультації, практичні психологи, керівники навчальних закладів, представники громадських організацій, батьки. А також гості зі Львова – представники навчальних закладів міста лева, які мають багатий досвід роботи в питаннях впровадження інклюзивної освіти.
Нашим фахівцям теж є що показати. У дитячому садку № 60 з 1989 року функціонує група для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату; з 2008 року в дошкільному закладі №140 сформовані і працюють спеціальні групи компенсуючого типу для дітей із затримкою психічного розвитку. Миколаївський спеціальний навчально-виховний комплекс для дітей зі зниженим зором сьогодні виховує, вчить і лікує 317 дітей у віці від 1,5 до 15 років, які мають різну зорову патологію та інші супутні діагнози. У закладі функціонують ортоптичний і фізіотерапевтичний кабінети, обладнані сучасною лікувальною апаратурою, кабінет лікувальної фізкультури, 2 комп’ютерних (звичайний і тіфлоклас) кабінети, лінгафонний кабінет.
Миколаївська ЗОШ № 53 працює з дітьми, які мають затримку розумового і мовного розвитку з 1989-1990 навчального року. Школа брала участь в експерименті, яким керував доктор психологічних наук Гильбух Ю.З., керівник кафедри психології АПН.
Сьогодні досвід інклюзивної освіти набувають колективи ЗОШ №№ 10, 13,15, 43, 46, дитячий садок № 2 та інші дошкільні установи, в яких відкриті і працюють логопедичні та санаторні групи.
Однак існує ще багато проблем, що перешкоджають широкому впровадженню інклюзивної освіти. Про це та шляхи вирішення цих проблем йшлося під час роботи круглого столу.